Neúčtoval si ešte náklady na reklamné premety alebo si nie si istý ako na to?
Prečítaj si nasledujúce príklady, ktoré ti to v krátkosti vysvetlia.
Reklamný predmet je daňovým výdavkom do sumy 17 eur za kus.
Novelou zákona o dani z príjmu v roku 2015 sa upravila definícia, čo nie je reklamným predmetom. Podľa § 21 ods. 1 písm. h)
zákona o dani z príjmu sa za reklamné predmety nepovažujú:
a) darčekové reklamné poukážky
b) tabakové výrobky okrem daňovníka, u ktorého je výroba tabakových výrobkov hlavným predmetom činnostic) alkoholické nápoje okrem vína (tiché víno, šumivé víno, tichý fermentovaný nápoj a šumivý fermentovaný nápoj) v úhrnnej výške najviac 5 % zo základu dane. Uvedené sa nevzťahuje na daňovníka, u ktorého je výroba alkoholických nápojov hlavným predmetom činnosti.
Perá a kalendáre sú v hodnote do 17 € bez DPH a ich dodanie sa nepovažuje za dodanie tovaru za protihodnotu (§ 8 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty). Vzniknutý náklad je podľa zákona o dani z príjmov daňovo uznateľný.
Keďže cestovné kufre majú hodnotu vyššiu ako 17 € bez DPH, považujú sa za dodanie tovaru za protihodnotu a teda účtujeme DPH, keďže je to predmetom dane (§ 2 ods. 1 písm. a) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty). Vzniknutý náklad nie je podľa zákona o dani z príjmov daňovo uznateľný.
Zdroj: http://uctuj.sk/
Potrebujete ešte pomôcť s účtovaním reklamných predmetov? Napíšte nám do diskusie pod článkom.